KUIDAS INSTAGRAMIS EFEKTIIVSELT TURUNDADA ?

Kui oled otsustanud oma turundustegevused sotsiaalmeediasse suunata, ei saa üle ega ümber Instagrami turundusest. Kuigi Facebook on turundussõnumite levitamisel hetkel veel esimesel kohal, ei tohi alahinnata Instagrami mõju enda brändi ehk ettevõtte maine kujundamises.  

Selleks, et Instagramis silma paista ja edu saavutada, on mõistlik sammu pidada selles keskkonnas valitsevate trendidega.  

Instagramis on rohkem kui miljard aktiivset kasutajat kuus, neist üle 500 miljoni külastab platvormi iga päev. Nii suure kasutajaskonnaga võib müra sisse eksimine olla väga lihtne.  

Keskendudes Instagrami trendidele, saad luua tõhusa turundusstrateegia ja kvaliteetset sisu, mis aitab sul oma ettevõttele fänne koguda ja seeläbi mainet kujundada.

6 Instagrami turundustrendi, mida saad kohandada oma eesmärkide saavutamiseks

1. Sisu (content)  

Ilusaid pilte on küll tore vaadata, aga pikapeale väsitakse nendest ning hing ihkab näha sisukamaid postitusi. Kuna Instagram on ennekõike siiski sotsiaalse suhtlemise keskkond, ei tohi unustada, et reklaam on enamike inimeste jaoks üsna häiriv. Palju on juttu olnud sellest, et tänapäeva inimestel on välja kujunenud nö reklaamipimedus. Me lihtsalt oskame alateadlikult vältida infot, millel on reklaami maik juures. Kuna aga turundajad on leidlikud, on välja kujunenud uus turundustrend, kus esmapilgul tarbija ei saa arugi, et tegemist on reklaamiga.  

Milline see sisu siis olema peaks? Soovitan sul mõelda ennekõike oma ostupersoonale ning sisu looma hakates keskendu ennekõike sellele, et vaataja suudaks samastuda pildil olevate inimestega. Lood, mille peategelasteks ei ole piltilusad modellid, vaid tavalised inimesed, on kindlasti üks oluline vihje. Juba mõnda aega löövad Instagramis laineid postitused, kus mõjuisikud näitavad igapäevaelu ehedust - hommikused unised ja meikimata näod, koroonakriisiga tekkinud lisakilod, ebaõnnestumised ja siirad emotsioonid. Kuid siin ei tohi unustada, et avameelne sisu nõuab ikkagi endiselt instagrammiliku stiili ehk ei tasu inimesi ära ehmatada.

2. Varasemast rohkem Instagrami lugusid ehk storyid

2016. aasta augustist, kui Instagram käivitas uue funktsiooni lugude (story) näol, on selle populaarsus üha suurenevas kasvutrendis. Võib isegi öelda, et storyd on peamisi põhjusi, miks seda platvormi üha uuesti ja uuesti külastatakse. Kuna see funktsioon nõuab pidevalt uut sisu, on ka vaatajatel põnev seda jälgida. 

Storyd annavad võimaluse mõjuisikutel igapäevaselt oma fännidega suhelda ja jagada neile oma sõnumit. Kui sina soovid ka oma ettevõtte turunduses sarnast huvi saavutada, pead kindlasti eeskuju võtma tuntud ja populaarsetelt mõjuisikutelt. Vägagi asjakohane on jagada enda fännidele oma ettevõtte tegemisi ja väärtusi, just niii jõuad sa kõige kindlamalt oma klientideni. 

Selleks, et võtta maksimumi, tasub kasutada aktiivselt erinevaid kaasamise võimalusi: küsitlusi, emotikonide liugureid, kleebiseid jms. Erinevad lisafunktsioonid annavad osavale turundajale veel suurema hulga põnevaid võimalusi, nt swipe up nupuga saab suunata potentsiaalsed kliendi oma e-poodi.  

3. Reels pakub konkurentsi TikTokile

Suurepärane võimalus jagada oma brändi väärtusi ja osaleda sotsiaalsetes küsimustes. Möödas on ajad, kui äritegevuse tavaks oli sotsiaalsetes küsimustes vaikimine. Kui kuulud vastutustundlike ettevõtete hulka, on sotsiaalmeedia sinu hääletoruks ja just see on koht, kus annad tarbijale teada, milliseid väärtusi sinu ettevõte kannab. 

Samas on oluline meeles pidada, et sinu sisu vaatajateks on inimesed, kes otsivad ja ootavad sotsiaalmeediast pigem meelelahutust, kui tõsist diskussiooni. Seega edasta oma sõnumeid meelelahutuslikul viisil ja eriti tore, kui see pakub vaatajale sellist emotsiooni, et ta soovib seda ka oma sõpradega jagada.

  4. Live ehk rohkem reaalajas sisu 

Maailma sulgemine on esile toonud uued võimalused inimestega suhtlemiseks. Instagrami Live'i kasutamine tõusis hüppeliselt 2020. aastal. Business Insideri andmetel kasvas Instagram Live'i kasutamine 70% ühe kuuga (aprillis). See ei ole saladus, et inimene on sotsiaalne olend ja kui meie jaoks üks uks sulgub, leiame uue võimaluse, kuidas suhtlust maailmaga jätkata. 

Möödunud aasta näitel teame, et live on täiesti aktsepteeritav kanal oma potentsiaalsete klientidega suhtlemiseks ja suurepäraseks võimaluseks, et maailmale teada anda oma olemasolust ja tegemistest.  

5. Insragrami pood (shop)

Arvestades koroonapiirangutest tingitud e-kaubanduse kasvu, tundub igati loogiline Instagrami uue funktsiooni - shop - kasutusele võtmine. See aga muudab ettevõtete jaoks Instagrami veelgi enam olulisemaks turunduskanaliks. Olles püüdnud oma toote või teenusega tarbijate tähelepanu, on veelgi kindlam ostu sooritamiseks nad e-poodi suunata. Instagram on teinud selle eriti mugavaks, sest profiilil olevate piltide juurde on võimalik lisada poodi suunav nupuke, mis lühendab oluliselt tarbija ostuteekonda. Internetis leiduva statistika kohaselt kasutab juba 70% ostlejatest Instagrami uute toodete leidmiseks. 


6. IGTV

Eestis seni küll pigem vähe tähelepanu saanud funktsioon, kuid sellegipoolest ei tasu seda võimalust siiski alahinnata. Elu on näidanud, et kõik laias maailmas valitsevad trendid jõuavad varem või hiljem ka meile. Tegemist on võimalusega, kus saab üles laadida ja jagada pikema sisuga videosid. Sellest võib saada YouTube keskkonnale oluline konkurent, kuna nad on loonud võimaluse reklaamide ostuks ning sarnaselt YouTubile rahateenimise videoloojatele populaarsemate vaatamiste korral. Instagram on väljendanud ka plaane, et aja jooksul avaldatakse rohkem IGTV funktsioone.

Eeltoodud võimalused ei ole kaugeltki mitte kõik, sest avastamist jagub Instagramis veel palju. Kuhugi ei ole kadunud ka hashtagide kasutamise populaarsus, kuid nendega tähelepanu saavutamiseks, peab vaeva nägema endisest rohkem. Brändi turunduses on soovituslik või lausa kohustuslik kasutusele võtta oma hashtag, sest see loob suurepärase võimaluse veelgi brändi tuntust kasvatada ning teha ennast nähtavaks. Instagrami funktsioon explore tab on just selleks hea võimalus ning sinna pääsemiseks on mõistlik välja mõelda strateegia. 

Siin mõned olulised punktid millega pead arvestama, kui turundad Instagramis: 

-       Kasuta õigeid Instagrami hashtage

-       Leia parim aeg Instagrami postitamiseks

-       Kohalike jälgijateni jõudmiseks lisa oma asukoht

-       Kaasamise huvides lisa kutse tegevusele (CTA)

-       Suhtle alati oma kommenteerijatega ja ole ka ise aktiivne kommenteerija - ilusad sõnad ei maksa midagi. 

Aga et sellest kõigest oleks kasu, on oluline luua inimesi haaravat sisu, nii tekstide kui visuaalidega. 

Oskuslik Instagrami kasutamine omab turunduses veel suuremat tähtsust kui kunagi varem. Tugeva kaubamärgi kasvatamisel on oluline osa õige sotsiaalmeedia turundusstrateegia väljatöötamisel.

Kui oled mõelnud enda Instagrami kontole anda uus elu ja soovid oma mõtteid kellegagi jagada, võid e-kirjaga registreerida ennast minu konsultatsioonile. Koos saame läbi mõelda sisu ning luua just sinu brändilugu toetavad visuaalid. 

Kui aga oled otsustanud ise Instagaramis turundust teha ning ka vajaliku pildimaterjali iseseivalt luua, siis soovitan uurida minu turundus- ja brändifotograafia koolitust, kus saab kaasa hulgaliselt inspiratsiooni ning vajalike teadmisi.

TUTVU KOOLITUSTEGA SIIN 






Kommentaarid

Email again:

Eelmine

6 nippi, kuidas telefoniga paremaid pilte teha

Järgmine

REISIFOTOGRAAFIA VÕLU JA PEAMISED NIPID

Jaga seda artiklit